امروزه اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های مجازی به شمار می آید. و محل مناسبی برای معرفی و فروش کسب و کار های مختلف شده است.
با ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام آشنا شوید
امروزه تمامی برندهای بزرگ دنیا در اینستاگرام فعالیت می کنند. در ایران نیز محبوبیت استفاده از اینستاگرام برای خرید و فروش روز به روز در حال افزایش است. دلیل محبوبیت اینستاگرام امکاناتی است که در طول زمان به آن اضافه شده است. در این مقاله ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام را معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید.
حساب خود را بیزینسی کنید
اکانت خود را به بیزینسی تبدیل کنید. زیرا در این نوع اکانت امکان درج آدرس، شماره تماس، ایمیل و آدرس سایت وجود دارد. با اضافه کردن این اطلاعات به صفحه خود کاربر حس اعتماد بیشتری نیز به شما خواهد داشت.
به علاوه صفحه بیزینسی گزارشات مختلفی نیز در اختیار صاحب اکانت قرار می دهد که این اطلاعات بسیار مفید هستند. در واقع به کمک این گزارشات حتی کسب و کارهای کوچک نیز فرصت استفاده از تحقیقات بازاریابی را دارند و می توانند با سلیقه، نیازها و .. . کاربران خود بهتر آشنا شوند و با تولید محتوای بهتر فروش بهتری داشته باشند.
پروفایل خود را کامل کنید
پروفایل یا بایو اینستاگرام از قسمت های بسیار مهمی است که نباید از آن غافل شوید. پس از اینکه اکانت خود را به بیزینسی تغییر دادید بایو خود را کامل کنید. برای این کار سعی کنید همه چیز را به ساده ترین شکل وارد کنید. به علاوه یک توضیح ساده و صمیمانه درباره اینکه چه کاری انجام می دهید و چگونه به مخاطبانتان کمک می کنید نیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
توجه داشته باشید که وقتی کاربر وارد صفحه شما می شود ابتدا به بایو صفحه توجه می کند. پس برای کامل کردن این بخش وقت کافی بگذارید.
خرید را آسان کنید
هرچقدر خرید کردن برای کاربران آسان باشد، احتمال خرید کردن افزایش می یابد. هایلایتی برای سوالات متداول در نظر بگیرید. سعی کنید در کپشن اطلاعات کامل همراه با قیمت محصول را بنویسید. همچنین نحوه پشتیبانی خود را به کاربران اطلاع دهید.
از عکس های با کیفیت استفاده کنید
اینستاگرام شبکه اجتماعی عکس محور است. به همین دلیل تصاویر مهمترین بخش در اینستاگرام هستند. عکس خوب به راحتی میتواند مشتری را جذب کند. سعی کنید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید. از همه زوایا، رنگ ها و طرح های یک محصول در صفحه خود عکس قرار دهید.
پشتیبانی خوبی داشته باشید
همیشه پاسخگوی سوالات مشتریان و مخاطبان خود باشید. سعی کنید پاسخ سوالات در کامنت ها، دایرکت، سایت، تلگرام،
واتس اپ وب و هر راه ارتباطی دیگری که در اختیار مخاطبان قرار داده اید را در همان روز بدهید. برای اینکار نیاز است در دسترس باشید و هر روز زمان هایی را به پاسخگویی بپردازید. ممکن است این کار زمان گیر و سخت باشد ولی برای جلب اعتماد مخاطبان و در نهایت افزایش فروش باید پشتیبانی خوبی داشته باشید. افراد اگر در مورد محصولی سوال داشته باشند، قبل از رسیدن به جوابشان خرید نمی کنند.
تقویم محتوا داشته باشید
باید یک استراتژی محتوا داشته باشید و بر اساس آن استراتژی یک تقویم محتوا تدوین کنید. قطعا این استراتژی به مرور زمان و با شناخت بهتر مخاطبانتان تغییر خواهد کرد. پس تقویم محتوایی نیز تغییر میکند.
بهترین حالت این است که تقویم محتوایی خود را به صورت ماهانه تنظیم کنید. در این تقویم باید مشخص کنید در هر روز چه محتوایی باید منتشر کنید. این محتوا در چه زمانی باید منتشر شود و ...
از هشتگ ها درست استفاده کنید
هشتگ ها باعث می شوند تا بهتر دیده شوید. پس سعی کنید از هشتگ ها استفاده کنید. نکته مهم این است که باید درست هشتگ گذاری کنید. در غیر اینصورت این امکان نه تنها مفید نخواهد بود بلکه باعث شادوبن ( نوعی جریمه از سمت اینستاگرام که آپدیت الگوریتم جدید اینستاگرام، باعث حذف موقتی صفحه شما از نتایج می شود) شدن صفحه شما خواهد شد.
شما باید از هشتگ های کاملا مرتبط با کسب و کار و محتوای خود استفاده کنید. سعی کنید برای هر پست به صورت مجزا هشتگ گذاری کنید. نوشتن تعدادی هشتگ و کپی کردن آن در زیر تمام پست ها کار درستی نیست.
حراج و تخفیف ها را فراموش نکنید
همه ما دوست داریم در حراج خرید کنیم. به علاوه ما ایرانی ها همیشه عاشق تخفیف گرفتن هستیم. در نظر گرفتن تخفیف برای برخی محصولات یا حراج های مناسبتی برای فروشگاه های اینستاگرامی نیز امکان پذیر است. پس از این تخفیف ها استفاده کنید و شاهد افزایش فروش خود باشید. اصولا در این حراج ها مشتریان وفاداری نیز پیدا می کنید. البته توجه داشته باشید که تخفیف ها باید مدت دارد و محدود باشند.
تبلیغات کنید
تبلیغات درست می توانند مشتریان زیادی برایتان بیاورد. برای اینکه بتوانید شاهد افزایش فروش در اینستاگرام باشید بهتر است در خود اینستاگرام دنبال تبلیغ و معرفی صفحه خود باشید. برای اینکار به دنبال صفحاتی با طرفداران بالا باشید البته دقت کنید فقط تعدا فالوورها مهم نیست. بهتر است بگوییم به دنبال صفحاتی با اینگیجمنت بالا باشید. اگر بخواهیم ساده توضیح بدهیم یعنی تعداد لایک ها، بازدیدها و کامنت های صفحه نسبت به تعداد فالوورها تناسب داشته باشند.
مسابقه برگزار کنید
هر از چندگاهی مسابقاتی جذاب برگزار کنید و جوایز هیجان انگیزی به برندگان اهدا کنید. سعی کنید این مسابقه تگ کردن افراد زیر یک پست صفحه شما نباشد. از روش های خلاقانه تری استفاده کنید.
برای مثال:با محصولات ما عکس بگیرید، ما را منشن کرده و در صفحه خود منتشر کنید به خلاقانه ترین تصاویر جوایزی اهدا می شود.
سخن آخر
به یاد داشته باشید که موفقیت در اینستاگرام همیشه الگوی یکسانی ندارد. برای موفقیت بودن لازم نیست تمام ترفندهای معرفی شده را به کار بگیرید. بلکه باید ببینید کدام ایده ی تولید محتوا در اینستاگرام به کسب وکار شما نزدیک تر هستند و کدام را بهتر می توانید شخصی سازی کنید.